PODZIEL SIĘ

Reklama zawsze była jednym z najpotężniejszych środków perswazji – kiedyś słowna, na ulotkach, w prasie, teraz mamy dostęp do większej ilości środków reklamy niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy wciąż szukają nowych, kreatywnych sposobów, aby wypromować swoje produkty, a coraz większe znaczenie w świecie reklamy ma internet, który sam w sobie zawiera rozmaite jej formy.

Najbardziej efektywne jest reklamowanie produktu poprzez polecenie – czy jest reklama, której ufamy bardziej niż taka od przyjaciela lub członka rodziny? Chętnie korzystamy więc z usług, które z dobrym efektem wypróbował już ktoś nam bliski, np. kupujemy kosmetyki polecane przez siostrę, idziemy do restauracji, w której ostatnio był nasz znajomy, bo „jedzenie było wyśmienite!” albo korzystamy z przepisów mamy, które są już przez nią sprawdzone. Odpowiednikiem tego zjawiska na większą skalę jest reklamowanie produktów przez gwiazdy, które często są, tzw. „ambasadorami” marek, polecają je swoim fanom, opowiadają o ich zaletach. Ponieważ czasem mamy wrażenie, jakbyśmy znali aktorów czy innych artystów, których widzimy w telewizji, ich rekomendacjom też często ufamy.

Polecamy: ofertę agencji reklamowej Funktional

Tradycyjnym środkiem, który poleci agencja reklamowa, jeśli chcemy mieć zasięg lokalny, to ulotki, broszury i billboardy, które będą roznoszone/znajdować się w pobliżu naszej siedziby. Np. jeśli w centrum miasta mamy szkołę językową, dobrze zareklamować ją w okolicy, bo raczej nikt spoza miasta i tak się do niej nie wybierze. Największy zasięg ma jednak nieśmiertelna telewizja. Reklama telewizyjna ma zasięg krajowy lub nawet międzynarodowy, lecz jej koszty są ogromne, więc jest to medium dostępne tylko dla firm dysponujących sporym budżetem.

Jeśli chodzi o internet, sam w sobie jest on nośnikiem wielu różnych typów reklam. Od klasycznych „pop-up”, poprzez reklamy telewizyjne umieszczane na serwisach filmowych, aż po reklamy dobry instagrama, czyli lokowanie produktów na zdjęciach popularnych w mediach społecznościowych osób, „influencerów” lub modelek. Coraz łatwiej wypromować więc produkt za mniejsze pieniądze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here