W dobie dynamicznego rozwoju globalnej sieci pozycjonowanie zaczyna odgrywać coraz większą rolę – bez niego odniesienie sukcesu w wirtualnej przestrzeni jest coraz trudniejsze. Jednak czym czym różni się SEO od SEM?
Wiele osób zadaje sobie to pytanie, a odpowiedź na nie jest stosunkowo prosta. SEM to ogół działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, SEO natomiast jest jednym z jego elementów. Podstawowym zadaniem SEM jest podniesienie pozycji danego serwisu w rekordach wyszukiwania za pomocą odpowiednio skonstruowanej listy słów i fraz kluczowych, najczęściej wpisywanych przez użytkowników zainteresowanych znalezieniem informacji na dany temat. Prócz koncentrowania się na pozyskaniu jak największego ruchu w ramach wyników organicznych można również wspomagać się środkami płatnymi, obejmującymi m.in. kampanie linków sponsorowanych.
SEO natomiast, w telegraficznym skrócie, to ogół działań podejmowanych w celu poprawiania parametrów strony internetowej w taki sposób, aby witryna mogła zostać szybciej odszukana przez wyszukiwarki internetowe. SEO jest procesem długotrwałym i nigdy się nie kończącym – w odróżnieniu od reklam np. w Google Adwords nie da się go po prostu włączyć i wyłączyć. Zaniechanie działań pozycjonerskich nawet na stosunkowo krótki okres jest równoznaczne z koniecznością rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Dzieli się na dwa podstawowe rodzaje – on-site oraz off-site. Pierwszy odnosi się do optymalnego konstruowania stron internetowych, aby były one bardziej „czytelne” dla robotów wyszukiwarek. Drugi, jak sugeruje nazwa, koncentruje się na wzmacnianiu siły serwisu a także zastosowanych słów kluczowych poprzez podjęcie odpowiednich działań poza samą stroną
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz